12. Dokonanie adnotacji HAK, GAZ-LPG, L, TAXI, VAT
Podstawowe informacje
Adnotacje w dowodzie rejestracyjnym umieszczane są na wniosek właściciela, przez organ w którym pojazd jest zarejestrowany.
Kogo dotyczy
Właściciela pojazdu
Wymagane dokumenty
- Wniosek
- Dowód rejestracyjny
- Karta pojazdu, jeżeli była wydana
- Zaświadczenie o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym pojazdu potwierdzające spełnienie niżej wymienionych warunków:
- pojazd jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy (HAK),
- pojazd jest przystosowany jako taksówka (TAXI),
- pojazd spełnia wymagania określone w ustawie o podatku od towarów i usług (VAT),
- pojazd spełnia wymagania określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT),
- pojazd spełnia wymagania określone w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych (CIT),
- pojazd jest przystosowany do nauki jazdy lub egzaminu państwowego (L),
- pojazd jest przystosowany do zasilania gazem (GAZ/LPG):
- wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem.
- fakturę VAT albo rachunek za montaż instalacji.
- Aktualny odpis z KRS i zaświadczenie o nadanym nr REGON – w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym.
- Dowód osobisty – w przypadku osób fizycznych.
- Dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłaty składki za to ubezpieczenie.
- W przypadku działania przez pełnomocnika należy do wniosku załączyć stosowne pełnomocnictwo wraz z opłatą skarbową. Zwolnione z opłaty skarbowej są pełnomocnictwa udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz jeżeli mocodawcą jest podmiot określony w art. 7 pkt 1-5 ustawy o opłacie skarbowej.
Czas realizacji
Dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu i KP następuje niezwłocznie po złożeniu zawiadomienia.
Opłaty
- Tytuł płatności: Opłata skarbowa za pełnomocnictwo
Kwota: 17 zł (od każdego stosunku pełnomocnictwa)
Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu Miejskiego w Wysokiem Mazowieckiem:
27 1020 1332 0000 110 200 37 55 35. - Ponadto dokonanie płatności jest możliwe kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku, przy którym sprawa jest załatwiana
Miejsce załatwienia sprawy
Starostwo Powiatowe w Wysokiem Mazowieckiem
Wydział Komunikacji i Dróg
ul. Ludowa 15A
18-200 Wysokie Mazowieckie
Kontakt telefoniczny z Urzędem
tel.: 86 477 02 00, 86 275 24 17, wew. 36, 52
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 450)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2355 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 października 2019 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2130 z późn. zm.)